Her kan du læse om ny digital post

Hele Danmark overgår den 21. marts 2022 til den næste generation af digital post. Det betyder, at du kan læse din digitale post på flere forskellige platforme.

Den 21. marts 2022 får hele Danmark en ny løsning til Digital Post, som Digitaliseringsstyrelsen har udviklet for at skabe en tidssvarende løsning, som baner vejen for bedre kommunikation mellem borgere og myndigheder.

Det er via Digital Post, at du får vigtige informationer om dig selv og fx dine børn fra offentlige myndigheder. Det kan fx være besked om, at du er blevet optaget på en uddannelse, dit barn har fået plads i en institution eller du skal møde op til en aftale på hospitalet.

Det betyder, at du fra den 21. marts kan læse din post fra offentlige myndigheder flere steder. Du kan læse din post fra offentlige myndigheder på borger.dk og i Digital Post-appen. Vil du læse post fra både offentlige myndigheder og virksomheder, kan du gøre det i e-Boks og på mit.dk.

Hvis du er fritaget for Digital Post i dag, så forbliver du også fritaget i fremtiden. Du skal ikke gøre noget for at blive ved med at være fritaget, når ny Digital Post træder i kraft.

Har du brug for hjælp?
Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp kan du læse mere på borger.dk eller kontakte Digital Post-supporten på tlf: 33 98 00 33.