Aula
I Solrød Kommune er det vigtigt, at vi kommer godt fra start med Aula. Derfor har vi samlet en række vigtige informationer her på siden. Ude i menuen til højre finder du et par undersider, der omhandler hhv. UNI-login og brugervejledninger.
I nedenstående FAQ har du mulighed for at finde svar på nogle af de mest relevante og oftest stillede spørgsmål. Klik på spørgsmålet for at folde svaret ud.
Hvor finder jeg Aulas app?Åbn/luk punkt
Du kan hente Aulas app i enten App Store eller Google Play, alt afhængigt af hvilken telefon eller tablet du benytter. Aulas app er udelukkende tilgængelig i Danmark, og det vil derfor ikke være muligt at finde app’en, hvis du er udenfor Danmark.
Aulas app understøttes af Android 7.0 samt nyere versioner dog kun til enheder med mere end 1GB Ram. Til iOS understøtter Aulas App iOS 11.0 samt nyere versioner.
Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har brug for hjælp?Åbn/luk punkt
Hvis du har spørgsmål til Aula, skal du kontakte dit barns skole – de vil kunne hjælpe dig. Du kan i øvrigt tilgå videoguides om, hvordan du bruger Aula her.
Hvad sker der, når jeg opmærker en besked som følsom?Åbn/luk punkt
Hvis du vil sende en besked til dit barns lærer om noget personfølsomt (fx problemer i hjemmet), kan du vælge ”Marker som følsom”. Når du gør dette, skal modtageren af beskeden lave et 2-faktor login for at steppe op i sikkerhed og dermed få adgang til beskeden. Du skal ikke markere beskeden som følsom, hvis du blot ønsker at melde dit barn syg, medmindre du kommer ind på sygdommens specifikke karakter.
Hvordan slår jeg notifikationer til, så jeg ikke skal tjekke Aula hele tiden?Åbn/luk punkt
Hvis du gerne vil have push-notifikationer på din mobil eller e-mail, så du ved, når der sker noget nyt i Aula, kan du indstille dette i Aula. Det gør du ved at trykke på ”Min profil” og vælge ”Notifikationsindstillinger”. Herefter bliver du præsenteret for en række valgmuligheder.
Hvor er kontaktbogen?Åbn/luk punkt
Der er ingen kontaktbog i Aula. I Solrød Kommune er det besluttet, at man nu bruger beskeder i Aula, hvor man før brugte kontaktbogen.
Hvordan ændrer jeg mit barns profilbillede, der er taget af skolefoto?Åbn/luk punkt
Hvis du gerne vil ændre dit barns profilbillede, som er taget af skolefoto (3. parts leverandør), kan du gøre det under barnets profil. Du vælger her at skifte profilbilledet til det ønskede. Bemærk, at hvis du ønsker, at der ikke skal fremgå et profilbillede, er du nødt til at vælge et blankt billede eller et andet grafisk billede (fx en avatar), når du skifter profilbilledet.