NyhederNyheder

Familiedrevet autoværksted inviterede borgmesteren indenfor

Solrød AutoCare ApS, der i år har fejret 20 års jubilæum, inviterede borgmester Niels Hörup indenfor til et besøg på værkstedet beliggende på Engvangen.

Den familiedrevne virksomhed Solrød Autocare, der er ejet af Bent Westergaard og sønnen Karsten Westergaard, inviterede for nyligt borgmester Niels Hörup på rundvisning. Det første syn, der mødte borgmesteren ved besøget på det lokale autoværksted, var en masse biler på pladsen foran værkstedet. Og indenfor på selve værkstedet var alle tre lifte i brug – der var som altid travlt på værkstedet på Engvangen i Solrød Strand.

Solrød Autocare er en familiedrevet virksomhed, som ud over Bent og Carsten Westergaard også beskæftiger Lotte Westergaard, der står for bogholderiet og er gift med Bent Westergaard. Herudover beskæftiger Solrød Autocare fire medarbejdere yderligere - to svende og løbende to lærlinge i turnus.

At virksomheden har hele to lærlinge ansat, er ikke en tilfældighed.

”Det er vigtigt at uddanne nye lærlinge, for hvis man ikke uddanner nogen, er der heller ikke nogen at rekruttere fra,” siger Bent Westergaard og fortæller med stolthed, at en af virksomhedens nuværende lærlinge er elitestuderende.

Virksomheden fejrede 20 års jubilæum den 7. marts i år og hjælper med alt lige fra reparation af biler og cykler til græsslåmaskiner og lænestole.

”Det er en af hemmelighederne bag vores succes, at kunderne ikke går forgæves hos os,” siger Bent Westergaard, som med sine 40 års erfaring nogle gange allerede kan høre, hvad der er galt med bilen, når den kører ind på pladsen.

”Det var en fornøjelse at se og høre om, hvordan familien Westergaard driver Solrød Autocare, og jeg er glad for, at vi i Solrød Kommune via virksomhedsbesøgende har mulighed for at komme ud og høre virksomhederne selv fortælle om deres erfaringer. Det gør os i stand til bedst muligt at understøtte vores lokale erhvervslivs vækst og udvikling,” siger Niels Hörup.