Nordea beklager fejl, der har sendt borgere i restance

Solrød Kommune har skiftet bank til Nordea, og i den forbindelse har banken lavet en fejl. Nordea beklager fejlen og de gener, det har medført.

Der er tale om en fejl, hvis har du modtaget en modregningsskrivelse og en besked om, at du er i restance, selvom du har betalt din regning til Solrød Kommune mellem den 20. januar og den 10. februar 2017.   

Problemet opstod, da Nordea skulle overtage Solrød Kommune som ny kunde. Her lavede banken en opsætningsfejl, der gjorde, at betalinger kun blev opdateret en gang om måneden i stedet for en gang om dagen.

Det har altså resulteret i en modregningsskrivelse til de berørte borgere og en besked om, at de skylder penge. Det gør de naturligvis ikke, og derfor bliver de renter og gebyrer, der er løbet på gælden selvfølgelig også slettet. 

Nordea oplyser, at fejlen er rettet, og de beklager såvel fejlen som de gener, det har medført den enkelte borger.